Milyen foglalkozások érhetőek el a Vackorban?
Dr. Stephens-Sarlós program: Szenzomotoros tréning
A "Stephens -Sarlós Program" képezi az alapját "A primitív reflexek gátlása a szenzomotoros működés támogatása céljából – egyéni és csoportos tanácsadás" -nak.
A tanácsadás során felmérem a gyermeket/pácienst, majd az eredmény függvényében javaslatot teszek gyakorlatok végzésére. Ezek a természetes mozgásformák jól alkalmazhatók az idegrendszer éretlenségéből fakadó problémák enyhítésére, illetve megszüntetésére, valamit a visszatért primitív reflexek ismételt gátlására. A javasolt gyakorlatokat bemutatom és betanítom a pontos kivitelezését.
A program fókuszában a csecsemőkori vagy másképpen nevezve primitív reflexek állnak. Ezek a reflexek az élet korai szakaszában segítik a táplálkozást, a környezethez való alkalmazkodást, a test izomtónusának beállítását, a mozgást és védelmet nyújtanak a baba számára. Amennyiben három-három és fél éves kor után kiválthatók, tüneteknek tekinthetők, melyek az idegrendszer éretlenségét vagy nem megfelelő működését jelzik.
Több csecsemőköri reflex együttes megjelenése előidézhet olyan problémákat, mint a figyelemzavar, a hiperaktivitás, a fokozott szenzoros érzékenység, a megkésett beszédfejlődés, az éjszakai ágybavizelés, a széklet visszatartása, diszlexia, diszgráfia, a szorongás, vagy éppen az autisztikus tünetek sora.
A már gátlás alá helyezett reflexek fizikai vagy lelki trauma hatására visszatérhetnek, és különféle problémákat okozhatnak.
Napi rendszeres tornával, ami 10-20 percet vesz igénybe, az éretlenség megszüntethető, a visszatért reflexek ismételt gátlás alá helyezhetők. Amennyiben nincs egyéb szervi ok a probléma hátterében, a gondok az idegrendszer érésével elmúlnak, a reflexek gátlás alá helyezésével elmúlnak.
"Az a világ, mely körülvesz minket, és az a világ, mely bennünk él folyamatosan jeleket küld az agyunk felé. Az idegrendszer feladata, hogy ezeket az ingereket a megfelelő érzékszervek segítségével érzékelje, majd észlelje, kiválogassa azokat, melyek az adott pillanatban lényegesek, összerendezze a fontos információkat, majd megfelelő motoros választ adjon rájuk.
Amikor az ingerek feldolgozásának folyamatában vagy a motoros válaszadás terén probléma adódik, a rendszer egyensúlya felborul. Az agy sokszor sikertelenül próbálkozik a megoldással. Beavatkozás nélkül sokszor egyáltalán nem megy, vagy csak nagyon-nagyon lassan.
A segítség gyakran sokkal egyszerűbb, mint azt gondolnánk. Úgy tudnám megfogalmazni:
MOZGÁS-ÉRZÉKELÉS-MOZGÁS-ÉRZÉKELÉS-MOZGÁS
Ez a Stephens-Sarlós program lényege." https://www.drsarlos.com
Mi a célja a primitív reflexgátló és szenzomotoros tréningnek?
A csecsemőkori reflexeknek genetikailag kódolt időpontban kell leépülni/ integrálódni. Ha mindez valamely okból kifolyólag nem történik meg, akkor az idegrendszer nem tud megfelelő ütemben érni, fejlődni. Az elakadás számos területet érinthet, változatos tünetekben jelentkezhet. Ez esetben a szenzomotoros (érzékelés + mozgás) fejlődésben zavar keletkezik. A primitív/ csecsemőkori reflexek leépítését szolgáló gyakorlatok végzésének segítségével hozzájárulunk az idegrendszer fejlődésének elősegítéséhez, a zavaró tünetek megszüntetéséhez!
Kinek nyújt segítséget?
A tréning Neked is segíthet! Hiszen mindenki, minden életkorban fejleszthető! A tornát 1-99 éves korig ajánljuk!
Iskolakezdés előtt kifejezetten javasolt!
Segítséget nyújt, ha az alábbi tünetek alapján magadra, és /vagy gyermekekre ismersz!
- Tanulási nehézség: olvasás, írás, számolás területén,
- Hiperaktivitás,
- Figyelemzavar,
- Magatartás problémák,
- Autisztikus tünetek,
- Általános ügyetlenség,
- Szenzorosság,
- Éjszakai ágybavizelés,
- Rossz alvás,
- Székletvisszatartás,
- Szorongás,
- Szelektív evés,
- Megkésett beszédfejlődés
- Érzelemszabályozási nehézségek, hangulatingadozás
- Demencia, Alzheimer kór,
- Sklerozis Mutilplex,
- Parkinson kór
Miből áll a trénig?
A játékos komplex mozgásos gyakorlatsor összeállítását alapos állapotfelmérés előzi meg. Ez alapján kiderül, mely fennmaradt csecsemőkori reflexek azok, amelyek leépítését célozza majd az egyénre szabott torna.
A torna betanítása után a
szülő és gyermeke otthon, szoros szülői kontroll mellett minden nap elvégzi a kb. 10-20 percet igénylő gyakorlatsort.
Kontroll vizsgálat a megbeszéltek alapján, vagy 3-6 havonta javasolt.
A primitív reflexgátlást segítő trénerként szeretettel várlak benneteket!
Komplex Mozgásterápia
Egy pedagógiai fejlesztőeljárás, amelyet Kulcsár Mihályné, Panni néni dolgozott ki a saját gyakorlata alapján. Jól használható a tanulási nehézségek megelőzésére és a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek fejlesztésére, melynek hátterében az idegrendszer éretlensége áll.
A mozgásfejlődés és az idegrendszer fejlődése szoros kapcsolatban áll egymással, és ha a mozgásfejlődés során bármely elemi mozgás kimarad pl: kúszás, mászás, nem fejlődnek megfelelően az ehhez kapcsolódó érzékelő és irányító központok sem. A mozgásterápia segíthet ezeket a deficiteket csökkenteni, megszüntetni. A fejlesztés során a gyermek újraélheti a mozgásfejlődés szakaszait, kijavítva a hibás működéseket, így az idegrendszer is újraszerveződik, erősebbé válik, melynek következtében pozitív változások következnek be a tanulásban, magatartásban, önbizalomban.
A Komplex Mozgásterápiával jó eredményeket érhetünk el többek között a következő problémák esetén:
az idegrendszer éretlen területeinek hiánypótlásában, finommotorika fejlesztésében, mozgásügyesítésben, tanulási nehézségek esetén, írás, olvasás, számolási nehézség korrekciójában, beilleszkedési nehézség esetén, figyelemkoncentrációs zavar javításában, megkésett beszédfejlődés korrekciójában, iskolaéretlenség esetén.
A játékos torna fejleszti az iskolaérettséghez szükséges képességeket, például az egyensúlyérzéket, finom-motorikát, kéz, szem, és láb dominanciát.
A fejlesztő torna során nő a gyermekek önbizalma, kitartása. Javul kifejezőkészségük, kis- és nagymozgásaik rendezettebbek lesznek, ezáltal könnyebben birkóznak meg az iskolai kihívásokkal. Javulhat a ceruzafogásuk, egyensúlyérzékük, pontosodnak a finommozgások, kialakul a testséma s a dominanciák, a szem-kéz koordináció stb. , melyek elengedhetetlen feltételei a sikeres iskolai éveknek.
A Csoportos KMT egy tanévre szóló, alaposan kidolgozott, több hónapos program A fejlesztő feladatok egymásra épülnek, az egyszerűtől a bonyolultabb felé haladnak. Ahhoz, hogy eredményeket érjünk el, fontos szerepe van az otthoni gyakorlásnak.
Házi feladatként otthonra is kapnak feladatsort, amit hetente minimum 5x gyakorolni kell, ez átlagosan 15-20 percet vesz igénybe.
A foglalkozások egyéni és csoportos kereteken belül is elérhetőek
Hogyan történik a felmérés és az egyéni fejlesztési terv összeállítása?
1. Részletes anamnézist kérek a szülőtől, eközben a gyermeket játékos feladatokon, mozgásos gyakorlatokon keresztül felmérem. Időtartama 1,5-2 óra.
2. Személyre szabott gyakorlatsort állítok össze, melyet betanítok a gyermeknek és a szülőnek. A home training, azaz otthoni gyakorlást követően 4-6 hét múlva kontroll keretében újabb feladatsor kerül előírásra. Átlagosan 50 percet vesz igénybe.
3. A konzultációk számát előre megjósolni nem lehet, hiszen mindenki a saját ütemében halad, de általában 6 – 18 hónap .
Komplex Mesés Suliváró iskola előkészítő foglalkozás
KIKNEK AJÁNLOM?
Nagycsoportos gyermeknek, akik a következő tanévtől kezdik az első osztályt, különös tekintettel azokra, akiknél éretlen idegrendszer és mozgáskoordinációs zavar gyanúja áll fent!
A Komplex Iskolaelőkészítő a sikeres iskolakezdést alapozza meg 1,5 órás foglalkozások keretében heti rendszerességgel, mely tartalmaz 45 perc iskola előkészítő kognitív fejlesztést és 45 perc Komplex Mozgásterápiát. A foglalkozások 3-5 fős csoportokban indulnak.
MIT FEJLESZTÜNK?
A komplex fejlesztés hatással van a kognitív és a mozgás fejlődésére, ezáltal támogatja az idegrendszer fejlődését is. Az Iskola előkészítő számos kognitív és érzelmi képességet alapoz meg, melyek elengedhetetlenek a sikeres iskolakezdéshez. (Figyelem, memória, grafomotorika, auditív differenciálás, vizuális észlelés, érzelmi intelligencia, empátia, önbizalom.)
A Komplex Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére van hatással, oly módon, hogy fejleszti az éretlen idegrendszert.
Az iskolafelkészítő foglalkozások célja, hogy kiemelten foglalkozzon azokkal a területekkel, amelyek az első osztályban a leghangsúlyosabbak, s ezáltal biztosítsa a zökkenőmentes iskolakezdést. Nagyon fontosnak tartom a feladattudat, a feladattartás és a koncentrációs képesség fejlesztését is, mely az iskolaérettség előfeltétele.A gyermekek felkészítése délutánonként heti egy alkalommal, kisebb csoportokban vagy egyénileg történik. Foglalkozások során megalapozzuk és fejlesztjük azokat az alapvető szokásokat, viselkedési formákat, amelyek az iskolai közösségbe való beilleszkedés feltételei.
Fejlesztjük a tanuláshoz szükséges jártasságok, készségek, képességek és akarati tulajdonságok rendszerét. Az auditív-vizuális figyelem és emlékezet, a nagy- és finommotorika, grafomotorika, az auditív-vizuális emlékezet, auditív – vizuális differenciálás, a szabálytudat, kudarctűrés, érzelmi intelligencia, mind olyan fontos képességek, melyek hozzásegítik a gyermeket a sikeres tanuláshoz.
Játékos részképesség fejlesztés középső és nagycsoportos óvodás gyermekek részére
A részképesség fejlesztő foglalkozásokon olyan 3-6 éves gyerekeket várok, akiknél a szülő, az óvoda, bármilyen területen elmaradást tapasztal.
A foglalkozások 45 percesek.
A foglalkozások játékos formában történnek: Mozgással, különböző részképességeket fejlesztő asztali játékokkal és papír-ceruza feladatokkal mindig az adott gyerek, vagy gyerekcsoport igényeihez igazodva.
Előzetes felmérés után egyénre szabott mozgásfejlesztésben és kognítiv fejlesztésben vehet részt a gyermek (megkésett mozgásfejlődés, figyelemzavar, finommotorika, beszédértés, audítiv és vizuális észlelés, számolási képességek, ...) a foglalkozások egyéni és mikrocsoportos ( 2-3 fő) formában zajlanak.
MANÓ-TORNA
A játékos tornára 2-4 év közötti gyermekeket várunk, akik anyukájukkal együtt vesznek részt a foglalkozáson.Az órán különböző mozgásfejlesztő eszközöket használunk játékosan, (pl: labda, karika, ) amelyek kiválóan alkalmasak a nagymozgások, az egyensúlyérzék fejlesztéséhez, elősegítik a kinesztetikus észlelést (saját test érzékelése) a test séma alakulását, a szem-kéz és szem-láb koordinációt. A mondókák, énekek segítik a beszédfejlődését, hiszen a mozgás fontos szerepet játszik a beszéd, később az olvasás és az írás elsajátításában is.
A foglalkozások 45 percesek
Kalandozások az érzelmek tengerén
Egyedülálló, Kollár Alíz kineziológus által összeállított 10 alkalmas "Kalandozás az érzelmek tengerén" elnevezésű foglalkozássorozat 7-11 éves gyermekek részére, amely izgalmas, képzeletbeli utazásokra hívja a gyerekeket.
A foglalkozások során megismerkednek az alap érzelmekkel, a gyerekek megtanulják, hogyan fejezzék ki és hogyan kezeljék érzelmeiket, miközben mások érzéseit is tiszteletben tartják. Ebben segítségünkre lesznek a mesék, játékos feladatok. A foglalkozások célja egy új fajta szemlélet és technikák átadása, melyet a hétköznapokban is használhatnak.Fontos: a foglalkozások nem terápiás jellegűek.
A létszám limitált: maximum 10 fő, minimum létszám: 6 fő
Témák
1. Kalandozás az érzelmek tengerén
2. A FÉLelem megszelídítése
3. A harag magja
4. A természet ereje
5. Barátom a testem
6. Fénygömb
7. Fényes fonál másokhoz
8. Védőpajzs
9. Bátorság, nyugalom
10. Saját szigetem
A foglalkozások során:
megtanulják megnevezni és oldani az érzéseiket
meditációval segítjük az érzelmek kezelését
stresszoldó technikák megtanítása
vizualizáció a feszültségek oldására
pozitív képek, érzelmek rögzítése rajzzal, kreatív feladatokkal
felfedezik saját erejüket
megtanulják, hogyan lehet töltekezni
meghallják testük üzeneteit
felismerik, hogy mi befolyásolhatja a viselkedésüket
felfedezik a saját értékeiket
elősegítjük a társakkal való kapcsolódást
beszélünk a környezetvédelemről
tanulássegítő technikák elsajátítása
A közös gyakorláshoz és otthoni használatra javaslom megvásárolni a programhoz tartozó Fénygömb és Védőpajzs munkafüzeteket, amelyek segítik az otthoni gyakorlást, és a tanultak hétköznapokba való átültetését. A hanganyagok és munkafüzetek segítséget nyújtanak az otthoni gyakorláshoz, hogy az itt tanultak beépülhessenek a mindennapokba, ott kifejtve áldásos hatásaikat.
Miért fontos az érzelmi intelligencia fejlesztése?
Az érzelmi intelligencia (EI) magában foglalja az érzelmek felismerésének, megértésének és kezelésének képességét, valamint az empátia, a társas kapcsolatok és az érzelmi önszabályozás készségét.
megtanulja jobban kezelni az érzelmeit "érzelmi szabályozás": stressz, szorongás, harag, szomorúság
könnyebben tud majd társas kapcsolatokat teremteni
nő az önbizalma, megértik és elfogadják saját érzéseiket
konfliktuskezelés során megtanulják, hogyan kezeljék azokat, úgy hogy bántanák a másikat
- TANFOLYAM ÁRA:
- 70.000.- Ft
- fizethető egy összegben
- két részletben
- vagy alkalmanként, melynek ára : 7.000 ft /alkalom
Az alkalmankénti fizetés is elköteleződést jelent a 10 alkalomra, hiszen úgy áll össze a csoport létszáma, és a csoport programját egymásra építem. Tehát ebben az esetben is szükséges a foglalkozás árát MINDEN hónapban kiegyenlíteni. Ha a gyermek valamelyik foglalkozásról hiányzik azt az alkalmat a munkafüzetből és a hanganyagokkal be tudja pótolni.
+egyszeri költség a munkafüzetek és hanganyagok megvásárlása, melyek kedvezményes ára 9.000 Ft